Skip to content Skip to footer

FAQ

När det är bestämt har du 3 val:
– Behåll din biljett till det nya datumet
– Återbetalning av anmälningsavgifter
– Eller byt din billet til en annan version (beroende på tillgänglighet)

Carbage run är för alla! Det enda du behöver är en bil, som är minst 20 år gammal samt körkort i minimum 2 år. Vi skickar dig några stickers, och sen är du klar för start! Du kan även boka din plats i Carbage run innan du har bil och teamet på plats.

Alla våra Carbage run evenemang har haft folk från helt olika bakgrunder i startfältet – universitetsstuderande, bönder, läkare, hantverkare och direktörer, samt ovannämnde i alla olika åldrar och kön. Gemensamt för alla är ambitionen om en vecka av kul och utmaningar ute på Europas vägar.

Kolla gärna in vår nyaste bilder på Facebook – klicka här. Se vår nyaste videos på Facebook – klicka här. Här kan du kolla video från olika Carbage runnare – klicka här. Kolla in Carbage runnarnas egna bilder – klicka här.

Först och främst måste alla bilar vara minst 20 år gamla (Max 1000 euro). Värdet på bilarna kan variera, men Carbage run är inte för dyra ”show” bilar – det är ju ett Carbage run. Men annar är det alldeles upp till varje team att välja bil, motor, utsmyckning av bilen m.m. Sen måste vi insistera på kravet om bilens ålder följs utan undantag.
The Carbage run utmaningen är enkel: Åk 300 mil genom olika länder på 5 dagar i den alldeles egen unika och skräddarsydda skithög av en bil. Sen är det upp til dig och ditt team att ta utmaningen!

Kontakta oss på mejl via: info@carbagerun.dk, om du inte är säker på bilens värde, då kommer vi vara behjälpliga med att fastställa detta.

Ja, från och med sommaren 2023 har åldersgränserna ändrats för att möta den långsamt stigande trenden med deltagande i allt för moderna bilar. Carbage run er för gamla  skrothögen. Hade du tänkt att delta i sommaren 2023 med en 15 år gammal skrothög? Det kan du göra – inga problem. Du kan inte delta i poängtävlingan. Skriv till info@carbagerun.dk om du är tveksam.

Då har du och ditt team precis fått en utmaning!

Utmaningar är just vad Carbage run handlar om: Att hålla hjulen igång hela resan fram. Det betyder också, att vi inte kommer erbjuda hjälp vid tekniska/mekaniska problem, eller ens skaffa väghjälp. Du får klara dig bäst det går. Men självklart finns det massor andra människor som vill hjälpa till längs med vägen, om du skulle ha otur och få mekaniska problem. Oftast brukar andra Carbage runnare hjälpa till att laga småfel på motor och liknande.

Om inte kan du på egen hand själv kontakta lokal bärgningshjälp. Det kan vara en bra idé att ha ett sådant abonnemang, antigen via Sverige eller f. eks ADAC i Tyskland.

Du kommer naturligtvis få allt relevant information, samt tips och tricks i The Carbage run Roadbook, som vi postar till alla deltagare innan avfärd.

Nej! Carbage run handlar inte om höga hastigheter eller om att komma först. Det är mer som en road trip. Det kommer såklart alltid vara försäkringsbolag som är villig att sälja dig en försäkring. Kom ihåg att informera ditt försäkringsbolag om ditt deltagande i Carbage run.

Du har möjlighet att boka plats på The Carbage run Camp Site (Kun på sommar), som vi kommer arrangera varje dag på nya ställen längs med rutten. Priset för en plats per person för alla 6 nätter är 69 euro. Det är inte ett 5-stjärnigt hotell, men hallå – det är Carbage run, och Campen är stället där alla Carbage runnare mötas upp och fester på kvällarna.

Såklart ser vi till att det finns toalett, dusch, möjlighet för att köpa billigt med bra mat, dryck samt musik till festen. Vill du övernatta på hotell? Inga problem – det är bara att boka på egen hand.

Ja, ingen fara – det går bra att boka på en gång. Du fyller bara i uppgifter om bilen sen när du har dessa vid hand. Du bestämmer såklart själv team nummer och namn. De coola, så som 666 och 112, brukar försvinna rätt snabbt, så det finns en viss poäng med att boka så fort som möjligt.

Deadline för att lämna in bilens uppgifter är 6 veckor innan startdatum.

Vi skickar dig en påminnelse, om det saknas informationer om ditt team/fordon.

Absolut – du kan ändra och lägga till teammedlemmar fram till och med 6 veckor innan start. Ju tidigare, ju bättre. Du bestämmer såklart själv ditt lagnummer och namn. Coola nummer som 666 och 112 bokas snabbt!

Du kan boka plats tills vi når det maximala antal bilar.Så om du vill säkra dig och ditt team en plats med ett bra nummer, måste du vara redo att slå till när vi öppnar för bokningar.

Minimum 2 pers. per bil, maximum antalet är det antal din bil/dit fordon är godkänd för.

Du kommer motta en komplett Carbage run Roadbook via mejl strax innan start. Undertiden kan du hålla dig uppdaterad via vår FaceBook sida.

Absolut, alla som önskar bidra till ditt äventyr är mycket välkomna att göra det och synas på bilen.

Vi ser till att lyfta fram eventuella sponsorer, således dessa får bäst möjliga synbarhet.

Många medier gör reportage för TV samt olika motortidningar, och det kommer ständigt fler till.

Det beror på dina egna val. Vill du åka med en 6 liters V12 motor, eller 1,2 liters Suzuki? Vill du sova på Hotell Hilton varje natt, eller på the Carbage run Camp Site? Vill du äta stora biffar eller en simplare burgare? Vill du dricka öl eller champagne?

Du kan betala online precis efter du fylld i bokningsformuläret.

Som vid alla andra typer resor, kan du köpa avbeställningsskydd genom ett försäkringsbolag efter ditt eget val.

Du kan avboka kostnadsfritt inom 30 dagar efter registrering och anmälningsavgiften återbetalas i detta fall, ingen anmälningsavgift återbetalas efter 30 dagar från registreringsdatum. Du kan sälja din biljett via TicketSwap fram till fire vecka innan start (beroende på tillgänglighet).

Ja – se till att det finns tomma ytor på båda sidodörrar för ditt Carbage run lagnummer. Storleken är 38x28cm (B x H)

Carbage run © 2024.